2009. október 29., csütörtök

Mondókák

Jó régen nem írtam mondókát, hát, hoztam most többet is :-).

A. jelenlegi kedvence egy ujjacskás:

Anya kezébe veszi baba mancsocskáját.

Megmásztam öt hegyet
(ujjak kinyitása)
egy dundit
(anya ujjával végigsimít a baba hüvelykujján tenyértől az ujj hegyéig)
egy keskenyet
(mutatóujj végigsimítása)
egy magasat
(közpéső)
egy ékeset
(értelemszerűen a gyűrűs jön)
meg még ezt a picikét
(kicsi)
nekem ennyi épp elég.
(erre lehet játékosan lihegni, vagy tapsolni, kinek mi tetszik :-))

A másik egy egészen egyszerű kis játék Weöres Sándor Olvadására:

Csipp csepp, egy csepp, öt csepp meg tíz, olvad a jégcsap, csepereg a víz.

(Először lassú, majd egyre gyorsabb ütemben, először egy egy ujjunkkal, majd egyre többel bökdössünk a baba tenyerébe.

Na, jó, ha már tenyér, itt egy bónusz, ami szintén nagy kedvenc:

Kerekesen
(kör rajzolása a kicsi tenyerébe)
böködősen
(belebökdösünk a tenyerébe)
simítósan
(megsimogatjuk a tenyerét)
csattanósan!
(jól belecsapunk, hogy csattanjon :-))

5 megjegyzés:

  1. De jók! Ki fogom őket próbálni, köszönöm.

    VálaszTörlés
  2. Örülök és szívesen :-). Ha a vers cimkére kattintasz, van még három másik mondókás bejegyzés is korábbról.

    VálaszTörlés
  3. Jaj de jók! Ezeket eddig nem ismertem. :) Köszi!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm. Átmásolhatom a blogomba ami nekünk megtetszik, idemutató linkkel?

    VálaszTörlés