2009. október 20., kedd

Záró

Megvan a záró. Nem írt rá a doktornő gyermekkori autizmust, hogy ne nehezítse meg Sz. dolgát, és mert a gyógypedagógus jól fejleszthetőnek találta, "csak" pervazív zavart. A tesztek eredményei hullámzóak, és főleg nem reálisak, és akadnak benne olyan ostobaságok is, amik miatt olyan érzésem volt, mintha valaki másét kopipésztelték volna be, hogy keveri a jobb és bal kezét, meg az irányokat. Speciel ezeket sosem keverte... (Miközben gondot okoz neki, hogy hogyan tartsa a pólóját maga előtt, hogy az eleje kerüljön előre :-), de bármi tájékozódással kapcsolatos dolog prímán megy neki. A jobb és bal még beszélni nem tudó korából megy, a vele szemben lévőé is, ahogy a színeket is sokkal hamarabb ismerte még árnyalat szerint is, mint ahogy beszélni tudott...)

Lehet, hogy nem egyetlen nap alatt kellett volna letesztelni hat-hét dologra...

Az is szerepelt a záróban, hogy amikor nem értett egy feladatot nem kért segítséget, és ezen elcsodálkoztam, mert ez a gyerek az elmúlt egy, de főleg fél évben megállás nélkül kérdez... Talán, ha az apja bent lehet a háttérben meghúzódva, nem zárkózik be ennyire, és kicsit reálisabb eredmények születnek...

Javasolták a PECS módszert, amin az oviban lefáradtak a gyógypedagógusok (a logopédus és a mozgásterapeuta), mondván, hogy az súlyosabb eseteknél szokás, de ahogy utánaolvastam, kommunikációs sémák megértetésésre, beszélni jól tudóknál is sikeresen alkalmazzák. (Remélem, találok valamit erről részletesebben...)

Szóval kaptunk is, meg nem is... Mindenesetre nem fogom mutogatni ezt a papírt senkinek, remélhetőleg az iskola előtti felmérések már nem lesznek ilyen furán szervezettek - meg ő is idősebb lesz másfél évvel...

A héten beszélek az óvodavezetővel, bár az óvónénik nyugtattak, hogy szerintük nem kell máshová menni - merthogy a kerületi olyan oviban, ahol autisták vannak, tényleg súlyosan autisták vannak, a logopédusnénink szerint semmi keresnivalója ott Sz.-nak...).

Azért annyira jó volt ez az egész, hogy most mindenki számára világossá válik, aki Sz.-csal foglalkozik, hogy a szociális furcsaságai abból fakadnak, hogy nem érti, hogyan működnek a társas dolgok, hiába ismétli el a szabályt, attól még nem érti. És meg lehet vele értetni, csak sokkal lassabban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése